O imagine cinematică alb-negru, în stil film noir. Un detectiv, îmbrăcat în trenci și pălărie, stă la o masă într-o bibliotecă întunecată și privește o hologramă interactivă, luminată în roșu crimson. Holograma emană dintr-o carte deschisă și afișează o rețea de metadate, structuri și interfețe digitale.

Digitalizare

Digitalizare (Digitalization). Procesul de a folosi tehnologia digitală pentru a schimba sau optimiza un flux de lucru (workflow) sau un proces de afaceri (ex. trecerea de la facturi pe hârtie la un software de facturare). Dacă Digitizarea a fost despre format, Digitalizarea este despre structură.

Acesta este momentul în care aplicăm primele principii ale [Decriptării Narrative] asupra conținutului digitizat.

Nu este suficient să ai fișierul [Digitizat]; trebuie să-l faci “lizibil de mașini” (machine-readable). Digitalizarea, în viziunea mea, este actul de a structura informația: de a-i construi o arhitectură, defini și adăuga metadate pentru a-i construi și extinde sensul, implicit și audiențele și rezonanța, de a o indexa și de a o integra într-un [Vocabular Structurat]. Este pasul care transformă “zgomotul” într-un “semnal” care poate fi căutat, găsit și utilizat. Este procesul de a face conținutul (media, cinematografic, emoțional) vizibil și descoperibil.

De la Teorie la Soluție

Conceptul de Digitalizare stă la baza multor soluții (și probleme) de afaceri și creative.

Dacă te confrunți cu o provocare unde o abordare coerentă de digitalizare ar putea aduce claritate și eficiență, sunt aici pentru a o “traduce” într-o strategie aplicată pentru tine, echipa sau proiectul tău.

Contactează-mă pentru a discuta o soluție asimetrică.